Pengembangan Perangkat Pembelajaran Fisika Dengan Menggunakan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe STAD
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
W. J. Popham, “Teaching to the Test.,” Educ. Leadersh., vol. 58, no. 6, pp. 16–20, 2001.
I. Pujiati, “Matematika Melalui Pembelajaran,” J. Ilm. Kependidikan, vol. I, no. 1, pp. 1–20, 2008.
F. A. Adesoji and T. L. Ibraheem, “Effects of Student Teams-Achievement Divisions Strategy and Mathematics Knowledge on Learning Outcomes in Chemical Kinetics,” J. Int. Soc. Res., vol. 2, no. 6, pp. 15–25, 2009.
R. Skiba, S. Ritter, A. Simmons, R. Peterson, and C. Miller, “The safe and responsive schools project: A school reform model for implementing best practices in violence prevention,” Handbook of school violence and school safety: From research to practice. pp. 631–650, 2006.
Sivasailan and and O. Thiagarajan, “Instructional Development for Training Teachers of Exceptional Children: A Sourcebook.,” no. Indiana: Indiana University, p. 194, 1974.
Sumarni and D. U. Wustqa, “Pengembangan Perangkat Pembelajaran pada Materi Pokok Kalkulus SMA Kelas XI Semester 2,” J. Ris. Pendidik. Mat., vol. 1, no. 2, pp. 257–267, 2014.
H. Suyitno, “Pengembangan Perangkat Pembelajaran Filsafat Matematika melalui Pembelajaran Kooperatif Tipe STAD dengan Strategi Berbasis Kompetensi dan Konservasi,” vol. 6, no. 2, pp. 199–205, 2015.
G. I. Intan Sari Rufiana, & Mardiyana, “Prodi Magister Pendidikan Matematika, PPs Universitas Sebelas Maret Surakarta,” J. Math. Math. Educ., vol. 4, no. 1, pp. 33–41, 2014.
H. Susanto, Suyatno, and Madlazim, “Pengembangan Perangkat Pembelajaran Kimia Menggunakan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe STAD Berbasis Multiple Representasi untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa pada Pokok Bahasan Reaksi Reduksi Oksidasi di Kelas X SMA,” Pros. Semin. Nas. Kim., vol. ISBN : 978, no. September, pp. 69–76, 2014.
A. Y. Jarwadi, Sugianto, “Pengembangan Perangkat Pembelajaran Sains Model Student Team Achievement Division (STAD) Berbantuan CD Interaktif Pada Topik Matter and Its State Kelas VII Siswa RSBI Jarwadi 1 ,” no. 2003, pp. 59–67, 2009.
Urpiah, (2004). Meingkatkan Kemampuan Penguasaan Fisika Melalui Pendekatan Realistik pada Siswa Kelas V SD Inpres BTN IKIP I Makassar.
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/jipf.v2i2.233
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Muhammad Syahrul Kahar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Publisher
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals
STKIP Singkawang
Jl. STKIP, Kelurahan Naram, Kecamatan Singkawang Utara, Kota Singkawang, Kalimantan Barat, Indonesia
Website: http://journal.stkipsingkawang.ac.id/index.php/JIPF
Email: [email protected]
JIPF Indexed by:
Copyright (c) JIPF (Jurnal Ilmu Pendidikan Fisika)
ISSN 2477-8451 (Online) and ISSN 2477-5959 (Print)