Effectiveness of the Textbooks on Structure and Function of Cells in Reproductive System Material
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Allehyani, B., Burnapp, D., & Wilson, J. (2017). A Comparison of Teaching Materials (School Textbooks VS Authentic Materials) from The Perspective of English Teachers and Educational Supervisors in Saudi Arabia. International Journal of English Language and Linguistics Research, 5(2), 1-14.
Amir, M., Muris, & Arsyad, M. (2015). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Berbasis Pengalaman Pada Peserta Didik Kelas XI IPA SMA Negeri 9 Pinrang. Jurnal Sains dan Pendidikan Fisika, 11(3), 202-13.
Anisah, A., Azizah, E. N. (2016). Pengaruh Penggunaan Buku Teks Pelajaran dan Internet Sebagai Sumber Belajar Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran IPS (Eksperimen Kuasi Pada Kelas VII di SMP Negeri 1 Palimanan Kabupaten Cirebon). Jurnal Logika, 18(3), 1-18.
Asfiah, N., Mosik, & Purwantoyo, E. (2013). Pengembangan Modul IPA Terpadu konstektual Pada tema bunyi. Unnes Science Education Journal, 2(1), 188-95.
BSNP. (2014). Instrumen Penilaian Buku Teks Pelajaran Biologi SMA/MA. Retrieved Mei 20, 2019, from http://bsnps indonesia.org/2014/05/28/instrumen-penilaian-buku-teks-pelajaran-tahun-2014/.
Chalkiadaki, A. (2018). A systematic literature review of 21st-century skills and competencies in primary education, International Journal of Instruction, 11(3), 1-16.
Chamany, K., Allen, D., Tanner, K. (2008). Making Biology Learning Relevant to Students: Integrating People, History, and Context into College Biology Teaching. Life Science Education, 7, 267-278.
Daud, F. & Rahmadana, A. (2015). Pengembangan Media Pembelajaran Biologi Berbasis E-Learning Pada Materi Ekskresi Kelas XI IPA 3 SMAN 4 Makassar. Jurnal Bionature, 16(1), 28-36.
Gregory, R. J. (2013). Tes Psikologi Sejarah, Prinsip, dan Aplikasi. Jakarta : Erlangga.
Mahmood, K. (2011). Conformity To Quality Characteristics of Textbooks: The Illusion of Textbook Evaluation in Pakistan. Journal of Research and Reflections in Education, 5(2), 170-190.
Nisa’, A, Sudarmin, & Samini. (2015). Efektivitas Penggunaan Modul Terintegrasi Etnosains Dalam Pembelajaran Berbasis Masalah Untuk Meningkatkan Literasi Sains Siswa. Unnes Science Education Journal, 4(3), 1049-56.
Ongsee, P. & Nuangchalerm, P. (2019). Developing Critical Thinking of Grade 10 Students Through Inquiry-Based STEM learning, Jurnal Penelitian dan Pembelajaran IPA, 2(2), 132-141.
Padmapriya, P.V. (2015). Effectiveness of Self Learning Modules on Achievement in Biology among Secondary School Students. International Journal of Education and Psychological Research, 4(2). 44-6.
Panjaitan, R.G.P., Lijana, & Wahyuni, E.S. (2019a). The Use of Comic as Learning Medium for Ecology. Unnes Science Education Journal, 8(1), 41-45.
Panjaitan, R. G. P., Sari, D.P., Wahyuni, E.S., & Shidiq, G. A. (2019b). Feasibility of Human Excretory System Module in Biology Learning. Jurnal Penelitian dan Pembelajaran IPA, 5(1), 84-93.
Panjaitan, R.G. P., Titin, & Santoso, R. (2019c). Film Dokumenter Pemanfaatan Tumbuhan Berkhasiat Obat sebagai Media Pembelajaran Materi Sistem Pencernaan. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 7(2), 121-13.
Panjaitan, R.G.P., Wahyuni, E.S., & Mega. (2019d). Film Dokumenter sebagai Media Pembelajaran Submateri Zat Aditif. Jurnal Pendidikan Biologi, 4(2), 52-59.
Pramana, D.W. & Dewi, N.R. (2014). Pengembangan E-Book IPA Terpadu Tema Suhu dan Pengukuran Untuk Menumbuhkan Kemandirian Belajar Siswa. Unnes Science Education Journal, 3(3), 602-08.
Purwanto, Y., & Rizki, S. (2015). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Kontekstual pada Materi Himpunan Berbantu Video Pembelajaran. Jurnal Pendidikan Matematika, 4(1), 67-77.
Rahmawati, G. (2015). Buku Teks Pelajaran Sebagai Sumber Belajar Siswa di Perpustakaan Sekolah Di SMAN 3 Bandung. EduLib, 5(5), 102-113.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suprapti & Susanti, R. (2015). Pengembangan Modul Sistem Ekskresi Berbasis Inkuiri, Unnes Journal of Biology Education, 4(3), 237-43.
Suwarni, E. (2015). Pengembangan Buku Ajar Berbasis Lokal Materi Keanekaragaman Laba-Laba Di Kota Metro Sebagai Sumber Belajar Alternatif Biologi Untuk Siswa SMA Kelas X. Bioedukasi, 6(2), 86-92.
Thang, S. M., Mustaffa, R., Wong, F. F., Noor, N. M., Mahmud, N., Latif, H., Aziz, M. S. A. (2013). A Quantitative Inquiry into the Effects of Blended Learning on English Language Learning: The Case of Malaysian Undergraduates. International Education Studies, 6(6), 1-7.
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/jetl.v4i2.1510
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Published by:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals STKIP Singkawang
Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP) Singkawang
Address : STKIP Singkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
JETL (Journal of Education, Teaching, and Learning)
e-ISSN : 2477-8478
p-ISSN : 2477-5924
Editor in Chief Contact: [email protected] / Wa: +6282142072788
Publisher Contact: [email protected] / Wa: +6282142072788
Management Tools
JETL Indexed by:
JETL (Journal of Education, Teaching, and Learning) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.