Developing Authentic Assessment Instrument on Short Story Appreciation and Production for Senior High School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Kunandar. 2013. Penilaian Autentik (Penilaian Hasil Belajar Peserta Didik Berdasarkan Kurikulum 2013). Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Agustina, Vina Fatimah. 2013. “Pengembangan Alat Evaluasi Menyimak Apresiatif Novel pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia untuk SMP Kelas VII Semester 2 SMP Negeri 1 Bandung”. Tesis. Bandung: Jurusan Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia Fakultas Pendidikan Bahasa dan Seni, Universitas Pendidikan Indonesia.
Suriani, Lusi. 2013. “Pengembangan Rubrik Penilaian Kemampuan Manulis Karangan Nonfiksi Mata Pelajaran Bahasa Indonesia di SMA Negeri 3 Pagaralam”. Tesis. Palembang: Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Bidang Kajian Utama Bahasa Indonesia, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sriwijaya.
Akker, J.V.D. 1999. Principle and Methods of Development Research. In T. Van Den Akker, R Brach, K. Gustafson N. Nieven and Tj Plomp (Eds). Design Methodology and Development Research. Diorseedt: Kluwer.
Tessmer, M. 1993. Planning and Conducting Formative
Evaluations. London: Kogan Page.
Heaton, J.B. 1975. Writing English Language Twsts A Practical Guide for Teachers of English as a Second or Foreign Languge. Longman Publishing Group.
Djaali dan Puji Muljono, 2008. Pengukuran dalam Bidang Pendidikan, Jakarta: Grasindo.
Permendikbud No.104 Tahun 2014 tantang Penilaian Hasil Belajar oleh Pendidik pada Pendidikan Dasar dan Pendidikan Menengah.
Direktorat Pembinaan SMA. 2010. Petunjuk Teknis Pengembangan Buku Ajar SMA. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Permendikbud No.59 Tahun 2014 tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah Atas/ Madrasah Aliyah.
Supardi. 2015. Penilaian Autentik. Pembelajaran Afektif, Kognitif Psikomotor (Konsep dan Aplikasi). Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Djiwandono, S. 2011. Tes Bahasa: Pegangan Bagi Pengajar Bahasa. Malang: Indeks.
Brown, H.D. 2004. Language Assesment: Principles and Classroom Practices. New York: Longman.
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/jetl.v2i2.284
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Published by:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals STKIP Singkawang
Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP) Singkawang
Address : STKIP Singkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
JETL (Journal of Education, Teaching, and Learning)
e-ISSN : 2477-8478
p-ISSN : 2477-5924
Editor in Chief Contact: [email protected] / Wa: +6282142072788
Publisher Contact: [email protected] / Wa: +6282142072788
Management Tools
JETL Indexed by:
JETL (Journal of Education, Teaching, and Learning) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.