Training on Making Assessments and Media Bassed on Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in Learning
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anggraini, D. L., Yulianti, M., Faizah, S. N., & Pandiangan, A. P. B. (2022). Peran Guru dalam Mengembangan Kurikulum Merdeka. Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Sosial (JIPSI), 1(3), 290–298.
Hairida. (2018). Penilaian Sikap Peserta Didik dalam Pembelajaran Kimia Melalui Teknik Self Assessment dan Peer Assessment. Jurnal Pendidikan Matematika Dan IPA, 9(2), 37–48. https://doi.org/10.26418/jpmipa.v9i2.25832
Hairida, Masriani, Rasmawan, R., Enawaty, E., Lestari, I., Ifriany, A., Muhharini, R., Erlina, Sartika, R. P., Junanto, T., Ulfah, M., Sasri, R.,
Monica, I., Natasya, Q., Warohmah, M., & Cahyani, M. R. (2023). Pendampingan Peningkatan Keterampilan Pendidik IPA dalam Penyusunan Perangkat Pembelajaran Berbasis TPACK ( Technological Pedagogical Content Knowledge ) Assistance in Improving the Skills of Science Teachers in the Preparation of Technological Pedagogica. International Journal of Public Devotion, 6(1), 53–59.
Junaedi, I. (2019). Proses Pembelajaran yang Efektif. 3(2), 19–25.
Karo-karo S, I. R., & Rohani. (2018). Manfaat Media dalam Pembelajaran. AXIOM, 7(1), 91–96.
Magdalena, I., Fauzi, H. N., & Putri, R. (2020). DAN AKIBAT MEMANIPULASINYA. Bintang: Jurnal Pendidikan Dan Sains, 2(2), 244–257.
Munirah, & Subair, N. (2019). Pendampingan Guru-Guru SMPN 49 Dan 53 Kota Makassar Dalam Pengembangan Perangkat Pembelajaran Abad 21 Untuk Meningkatkan Kompotensi Guru. Celebes Abdimas: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 110–115.
Rosidah, C. T., Pramulia, P., & Susiloningsih, W. (2021). Analisis Kesiapan Guru Mengimplementasikan Asesmen Autentik dalam Kurikulum Merdeka Belajar. JPD: Jurnal Pendidikan Dasar, 12(1), 87–103.
Rosnaeni. (2021). Karakteristik dan Asesmen Pembelajaran Abad 21. Jurnal Basicedu, 5(5), 4334–4339.
Syahroni, M., Dianastiti, F. E., & Firmadani, F. (2020). Pelatihan Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi untuk Meningkatkan Keterampilan Guru dalam Pembelajaran Jarak Jauh. International Journal of Cumminity Service Learning, 4(3), 170–178.
Utami, I. S., & Guntara, Y. (2021). Pengembangan Instrumen Self Assessment Technological Pedagogical Content Knowledge (Tpack) Calon Guru Fisika: Aplikasi Structural Equation Modelling (Sem). Prosiding Seminar Nasional Pendidikan IPA Tahun 2021 “Redesain Pembelajaran IPA Yang Adaptif Di Masa Pandemi Covid-19,” 1, 1–14.
Zainal, N. F. (2020). Pengukuran , Assessment dan Evaluasi dalam Pembelajaran Matematika. LAPLACE: Jurnal Pendidikan Matematika, 3(1), 8–26.
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/ijpd.v6i2.4670
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Published by:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals, STKIP Singkawang
International Journal of Public Devotion
e-ISSN :2614-6746
p-ISSN : 2614-6762
Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP) SIngkawang
Address : STKIP SIngkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
Editor in Chief: [email protected] / WA: +6282358388382
Cordinator: [email protected] / [email protected] / WA: +6282142072788
Plagiarism Tools