Assistance in Writing Problem-Based Semester Learning Plans and Projects for Lecturers
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Barrows, H.S. & Tamblyn, R. M. . (1980). Problem-Based Learning, an Approach to Medical Education, New York: Springer Publishing Company.
David, F., van der Sijde, P., & van den Besselaar, P. (2018). Academics coping with business logic: A study at Indonesian universities. Journal of Engineering and Technology Management, 49, 91-108.
Dudeliany, D., Ketut, M., & I, M. (2021). Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Masalah (PBM) Disertai Lks Berbasis Multirepresentasi pada Pembelajaran IPA-Fisika di SMP. Jurnal Pembelajaran Fisika, 3(3), 254–259. https://jurnal.unej.ac.id/index.php/JPF/article/view/23281
Fitri, H., Dasna, I. W., & Suharjo, S. (2018). Pengaruh Model Project Based Learning (PjBL) Terhadap Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi Ditinjau dari Motivasi Berprestasi Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. Briliant: Jurnal Riset Dan Konseptual, 3(2), 201. https://doi.org/10.28926/briliant.v3i2.187
Gita Ayu Syafarina, M.Kom, Agus Setiawan, M. K. (2019). Jurnal Ilmiah “ Technologia ” Tech nologia ” Vol 10 , No . 4 , Oktober-Desember 2019 Berdasarkan hasil diatas rata-rata presentase di atas adalah 70 % perlunya pengembangan daripada sistem konvensional Jurnal Ilmiah “ Technologia .” 10(4), 202–206.
Kemdikbud. (2004). Undang-Undang Tahun 2004. Journal Information, 10(3), 1–16.
Ningsih, S. (2020). Persepsi Mahasiswa Terhadap Pembelajaran Daring Pada Masa Pandemi Covid-19. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 7(2), 124–132. https://doi.org/10.17977/um031v7i22020p124
Rachmawati, Y., Maizora, S., & Maulidiya, D. (2019). Validitas Lembar Kerja Peserta Didik (Lkpd) Berbasis Discovery Learning Pada Materi Bangun Datar Segiempat Di Kelas Vii Smp Negeri 1 Bengkulu Tengah. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah (JP2MS), 3(2), 162–171. https://doi.org/10.33369/jp2ms.3.2.162-171
Reed, M. M., & Brunson, R. R. (2018). Exploration of the efficacy of the case method of teaching. The CASE Journal.
Rohmah, A. N. (2017). Belajar Dan Pembelajaran (Pendidikan Dasar). CENDEKIA Media Komunikasi Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan Islam, 09(02), 193–210.
Rusman. (2011). Model-Model Pembelajaran: Mengembangkan Profesionalisme Dosen, Jakarta: Raja Grafindo Persada, cetakan ke-III.
Salim, S., Lambertus, L., & Bariudin, L. O. M. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Berbasis Masalah (PBM) terhadap Pencapaian Hasil Belajar Matematika Siswa. Jurnal Pendidikan Matematika RAFA, 6(1), 28–38. https://doi.org/10.19109/jpmrafa.v6i1.5348
Sari, R. T., & Angreni, S. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Project Based Learning (PjBL) Upaya Peningkatan Kreativitas Mahasiswa. Jurnal VARIDIKA, 30(1), 79–83. https://doi.org/10.23917/varidika.v30i1.6548
Sitepu, B. P., & Lestari, I. (2017). Pelaksanaan RPS Dalam Pembelajaran. Perpektif Ilmu Pendidikan, 32(1), 43–51.
Tanjung, H. S., & Nababan, S. A. (2018). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika Berorientasi Model Pembelajaran Berbasis Masalah (PBM) Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Sma Se-Kuala Nagan Raya Aceh. Genta Mulia, 9(2), 56–70.
Utami, R. (2019). Analisis Miskonsepsi Siswa Dan Cara Mengatasinya Pada Materi Bentuk Aljabar Kelas Vii-C Smp Negeri 13 Malang. JPM : Jurnal Pendidikan Matematika, 3(1), 37. https://doi.org/10.33474/jpm.v3i1.2606
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/ijpd.v7i2.3848
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Published by:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals, STKIP Singkawang
International Journal of Public Devotion
e-ISSN :2614-6746
p-ISSN : 2614-6762
Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP) SIngkawang
Address : STKIP SIngkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
Editor in Chief: [email protected] / WA: +6282358388382
Cordinator: [email protected] / [email protected] / WA: +6282142072788
Plagiarism Tools