Assistance in Improving the Skills of Science Teachers in the Preparation of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)-Based Learning Tools
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akturk, A. ., & Ozturk, H. . (2019). Teachers TPACK Levels and Students Self- Efficacy as Predictors of Students Academic Achievement. International Journal of Research in Education and Science, 5(1), 283–294.
Chai, C. ., Koh, J. H. ., & Tsai, C. . (2013). A Review of Technological Pedagogical Content Knowledge. Educational Technology & Society, 16(2), 31–51.
Koehler, M. J., Mishra, P., & Cain, W. (2013). What is Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)? Journal of Education, 193(3), 13–19. https://doi.org/10.1177/002205741319300303
Kurnia Hayati, D., & Lukman, A. (2014). Pengembangan Kerangka Kerja TPACK pada Materi Koloid untuk Meningkatkan Aktivitas Pembelajaran dalam Mencapai HOTS Siswa Development Framework Creative TPACK on Colloids to Enhance Learning Activities for Achieving Student Hots. Edu-Sains, 3(1), 53–61.
Lestari, S. (2016). Analisis Kemampuan Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) pada Guru Biologi SMA dalam Materi Sistem Saraf. Proceeding Biology Education Conference: Biology, Science, Enviromental, and Learning, 12(1), 557–564. https://jurnal.uns.ac.id/prosbi/article/view/7006
Nasar, A., & Daud, M. H. (2020). ANALISIS KEMAMPUAN GURU IPA TENTANG TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE PADA SMP/MTs DI KOTA ENDE. OPTIKA: Jurnal Pendidikan Fisika, 4(1), 9–20. https://doi.org/10.37478/optika.v4i1.413
Nevrita, N., Asikin, N., & Amelia, T. (2020). Analisis Kompetensi TPACK pada Media Pembelajaran Guru Biologi SMA. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 8(2), 203–217. https://doi.org/10.24815/jpsi.v8i2.16709
Nursyifa, A., Rahmadi, I. F., & Hayati, E. (2020). TPACK Capability Preservice Teachers Civic Education in the Era of Industrial Revolution 4.0. JPI (Jurnal Pendidikan Indonesia), 9(1), 15. https://doi.org/10.23887/jpi-undiksha.v9i1.17982
Pahlevi, M. R., Ridwan, I., & Kamil, A. B. (2021). Pelatihan TPACK (Technological, Pedagogical, Content Knowledge) Bagi Guru Bahasa Inggris di Kabupaten Karawang Jawa Barat. Jurnal Pengabdi, 4(1), 34–43. https://doi.org/10.26418/jplp2km.v4i1.43631
Rahmadi, I. F. (2019). Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK): Kerangka Pengetahuan Guru Abad 21. Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan, 6(1), 65–74. https://doi.org/10.32493/jpkn.v6i1.y2019.p65-74
Raoda Ismail, O. R. I. (2021). Meningkatkan Penguasaan TPACK Guru Di Papua Melalui Pelatihan Pembuatan Video Pembelajaran Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Masyarakat Mandiri, 5(1), 277–288.
Restiana, N., & Pujiastuti, H. (2019). Pengukuran Technological Pedagogical Content Knowledge untuk Guru Matematika SMA di Daerah Tertinggal. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika, 8(1), 83–94. https://doi.org/10.31980/mosharafa.v8i1.407
Rosyid, A. (2016). Technological Pedagogical Content Knowledge: Sebuah Kerangka Pengetahuan Bagi Guru Indonesia Di Era MEA. Prosiding Seminar Nasional Inovasi Pendidikan Inovasi Pembelajaran Berbasis Karakter Dalam Menghadapi Masyarakat Ekonomi ASEAN, 446–454.
Suyamto, J., Masykuri, M., & Sarwanto, S. (2020). Analisis Kemampuan Tpack (Technolgical, Pedagogical, and Content, Knowledge) Guru Biologi Sma Dalam Menyusun Perangkat Pembelajaran Materi Sistem Peredaran Darah. INKUIRI: Jurnal Pendidikan IPA, 9(1), 46. https://doi.org/10.20961/inkuiri.v9i1.41381
Wanti, A., AR, K., & Prajana, A. (2019). Analisis Tingkat Pemahaman Guru Terhadap Penggunaan Teknologi Informasi Pada Smk Kabupaten Aceh Besar. Cyberspace: Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi, 3(2), 106. https://doi.org/10.22373/cj.v3i2.6281
Yusrizal, Safiah, I., & Nurhaidah. (2017). Kompetensi Guru dalam Memanfaatkan Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi (TIK) di SD Negeri 16 Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 2(2), 126–134. https://www.neliti.com/id/publications/188058/kompetensi-guru-dalam-memanfaatkan-media-pembelajaran-berbasis-teknologi-informa
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/ijpd.v6i1.3759
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Published by:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals, STKIP Singkawang
International Journal of Public Devotion
e-ISSN :2614-6746
p-ISSN : 2614-6762
Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP) SIngkawang
Address : STKIP SIngkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
Editor in Chief: [email protected] / WA: +6282358388382
Cordinator: [email protected] / [email protected] / WA: +6282142072788
Plagiarism Tools