Implementation of Problem-Based Learning Model to Improve Learning Outcomes in Mathematics Subject
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arifudin, O. (2020). Psikologi Pendidikan (Tinjauan Teoritis dan Praktis). Bandung: Widina Bhakti Persada.
Arifudin, O., & Taryana, T. (2018). Pengaruh Pelatihan Dan Motivasi Terhadap Produktivitas Kerja Tenaga Kependidikan STIT Rakeyan Santang Karawang. Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi (MEA), 2(3), 209-218.
Bachtiar, S., Zubaidah, S., Corebima, A. D., & Indriwati, S. E. (2018). The spiritual and social attitudes of students towards integrated problem based learning models. Issues in Educational Research, 28(2), 254-270.
Davita, P. W. C., & Pujiastuti, H. (2020). Analisis kemampuan pemecahan masalah matematika ditinjau dari gender. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 11(1), 110-117.
Djonomiarjo, T. (2020). Pengaruh model problem based learning terhadap hasil belajar. Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal, 5(1), 39-46.
Heryanto, H., Panjaitan, S., & Sembiring, H. (2022). Deskripsi Kesulitan Belajar Siswa dan Faktor Penyebabnya pada Materi Volume Kubus dan Balok Kelas V Sekolah Dasar Swasta Dharma Wanita Medan. Jurnal Mutiara Pendidikan Indonesia, 7(1), 9-17.
Idris, M., Suroyo, S., Saabighoot, Y. A., & Houtman, H. (2023). Pengaruh Model Pembelajaran Berbantuan Multimedia Terhadap Hasil Belajar Matematika. Nuansa Akademik: Jurnal Pembangunan Masyarakat, 8(1), 35-44.
Kemmis, S. & Mc. Taggart, R. (1988). The Action Research Planner. Victoria: Deakin University Press.
Kurniasih, I. & Berlin, S. (2016). Berbagai Pengembangan Model Pembelajaran untuk Meningkatkan Profesionalisme Guru. Jakarta: Kata Pena.
Kusnandar, D. (2019). Pengaruh model problem based learning terhadap hasil belajar kognitif dan motivasi belajar IPA. MADRASCIENCE: Jurnal Pendidikan Islam, Sains, Sosial, dan Budaya, 1(1), 17-30.
Marfu'ah, S., Zaenuri, Z., Masrukan, M., & Walid, W. (2022, February). Model Pembelajaran Matematika untuk Meningkatkan Kemampuan Penalaran Matematis Siswa. In PRISMA, Prosiding Seminar Nasional Matematika, 5, 50-54.
Rahmadani, R. (2019). Metode Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL). Lantanida Journal, 7(1), 75-86.
Sarjianto. (2019). Improving PAI Learning Outcomes. Empirical Education: Edition 30, Volume 6.
Setyorini, I. D., & Wulandari, S. S. (2021). Pengaruh Media Pembelajaran, Fasilitas dan Lingkungan Belajar Terhadap Hasil Belajar Selama Pandemi Covid-19. JURNAL PROFIT: Kajian Pendidikan Ekonomi Dan Ilmu Ekonomi, 8(1), 19-29.
Sudjana. (2016). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Syahputra, E. (2020). Melempar Bola Salju Meningkatkan Minat dan Hasil Belajar. Sukabumi: Haura.
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/ij-mds.v6i2.4778
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Publisher:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals, STKIP Singkawang
Address : STKIP Singkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram, Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
International Journal of Multi Disipline Science
e-ISSN : 2615-1707
Editor in Chief Contact: [email protected] / [email protected] / Wa: +6285310307312
Publisher Contact: [email protected] / [email protected] / Wa: +6282142072788
Management Tools
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTI DISCIPLINE SCIENCE IS INDEXED BY
International Journal of Multi Discipline Science is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License