The Influence of Life Skills-Based Information Services on Student Career Planning Improvement
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
ABKIN & ILO. (2011). Panduan Pelayanan Bimbingan Karir Bagi Guru Bimbingan dan Konseling/Konselor pada satuan Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta.
Afdal, M. S. (2014). Bimbingan Karir Kolaboratif dalam Pemantapan Perencanaan Karir Siswa SMA. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 2(3), 1–7.
Atmaja, T. T. (2014). Upaya Meningkatkan Perencanaan Karir Siswa Melalui Bimbingan Karir dengan Penggunaan Media Modul. Psikopedagogia, 3(2), 58–68.
Depdiknas. (2011). Pendidikan Berbasis Luas Dengan Pembekalan Kecakapan Hidup di SMU: Konsep Dasar dan Pola Pelaksanaannya. Jakarta: Direktorat Pendidikan Menengah Umum.
Ghassani, M. & Anwar, Z. (2020). Melalui Pelatihan Perencanaan Karir. Jurnal Intervensi Psikologi, 12(2), 121–135.
Gibson, R. L. & Mitchell, M. H. (2011). Bimbingan dan Konseling. Yogyakarta: Pustaka Pelajar. Translated from Introduction to Counseling and Guidance. First publisher 2008 by Pearson Prentice Hall. Pearson education, inc, Upper Saddle River, New Jersey.
Hadjam, M. N. R. (2011). Pengujian Model Peranan Kecakapan Hidup terhadap Kesehatan Mental. Jurnal Psikologi, 38(1), 61–72.
Hartinah, G. (2015). Pengembangan Model Layanan Informasi Karir Berbasis Life Skills Untuk Meningkatkan Pemahaman Dalam Perencanaan Karir Siswa SMA. Jurnal Bimbingan Konseling, 4(1), 43–48.
Indrasutanto, T. (2008). Kurikulum Berbasis Kompetensi dan Pendidikan Kecakapan Hidup (Life Skill Education). Magister Scientiae, (23), 1–29.
Komara, I. B. (2016). Hubungan antara Kepercayaan Diri dengan Prestasi Belajar dan Perencanaan Karir Siswa. Psikopedagogia, 5(1), 33–42.
Marwiyah, S. (2012). Konsep pendidikan berbasis kecakapan hidup. Jurnal Falasifa, 3(1), 75–98.
Muslihatul, K. Y. & Nursalim, M. (2011). Meningkatkan Pemahaman Karer Siswa dengan Pemberian Layanan Informasi Karier di Kelas XI IS-4 SMA Negeri 13 Surabaya (Suatu Penelitian Tindakan Dalam Bimbingan dan Konseling). Jurnal Mahasiswa Bimbingan Konseling, 1(1), 201–216.
Putro, H. E., & Japar, M. (2019). Layanan Informasi Karier Berbasis Field Trip untuk Meningkatkan Pemahaman Karier Siswa. Indonesian Journal of Educational Counseling, 3(3), 243–252. https://doi.org/10.30653/001.201933.105
Putro, H. E., & Japar, M. (2021). Penerapan Layanan Informasi Karir Berbasis Media Interaktif Inovativ (MII) Terhadap Keputusan Perencanaan Karir Siswa. JBKI (Jurnal Bimbingan Konseling Indonesia), 6(2), 58-65.
Rahmawati, D., Sari, R. P., & Nisa, A. (2022). Kontribusi konsep diri terhadap perencanaan karier siswa. Orien: Cakrawala Ilmiah Mahasiswa, 2(2), 147-154.. https://doi.org/10.30998/ocim.v2i2.8132
Santika Aji, S. (2016). Pengintegrasian Pendidikan Kecakapan Hidup (Life Skills Education) di SMK PGRI 5 Surabaya Untuk Meningkatkan Kecakapan Perrsonal Siswa. JPTM, 4(3), 1–6.
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/ij-mds.v6i1.4198
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Publisher:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals, STKIP Singkawang
Address : STKIP Singkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram, Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
International Journal of Multi Disipline Science
e-ISSN : 2615-1707
Editor in Chief Contact: [email protected] / [email protected] / Wa: +6285310307312
Publisher Contact: [email protected] / [email protected] / Wa: +6282142072788
Management Tools
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTI DISCIPLINE SCIENCE IS INDEXED BY
International Journal of Multi Discipline Science is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License