The Correlation between Self-Awareness and Cognitive Learning Outcomes in Social Studies of Grade IV Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aman. (2011). Model Evaluasi Pembelajaran Sejarah. Yogyakarta: Ombak.
Anderson, L. W. & Krathwohl, D. R. (2001). A Taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. Longman.
Elia, F. (2012). Latihan Kesadaran Diri (Self Awareness) dan Kaitannya dengan Pertumbuhan Karakter. Jurnal Inspirasi Pendidikan Universitas Konjuruhan Malan,. 1(1).
Flurentin, E (2016). Latihan Kesadaran Diri (Self Awareness) dan Kaitannya dengan Penumbuhan Karakter. Jurnal Inspirasi Pendidikan, 1(1),9-18.
Flurentin, E. (2001). Konseling Lintas Budaya Malang. FIP UM.
Hermawan, I. (2019). Metodologi Penelitian Pendidikan (Kualitatif, Kuantitatif dan Mixed Method). Hidayatul Quran.
Jahja, Y. (2012). Psikologi Perkembangan. Edisi 2. Jakarta: Kencana Permad Media Group.
Kristin, F. (2016). Efektivitas Model Pembelajaran Kooperatif Tipe STAD Ditinjau dari Hasil Belajar IPS Siswa kelas 4 SD. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 6(2), 74-79.
Mawardi, & Handayani, S. (2019). Faktor-Faktor Penunjang Kemampuan Belajar di Sekolah Dasar Negeri Lae Langge Kecamatan Sultan Daulat Kota Subulussalam. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689-1699.
Purwanto. (2011). Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Ramadhan, F., Mahanal, S,. & Zubaidag, S. (2017). Meningkatkan hasil belajar kognitif siswa melalui model pembelajaran biologi remap STAD. Jurnal Pendidikan: teori penelitian, dan pengembangan, 2(5), 610-615.
Rini, A. M. & Ekwandari, M. Y. S. (2017). Hubungan Kesadaran Diri dengan Hasil Belajar Sejarah Peserta Didik SMA Negeri 1 Pagelaran. PESAGI (Jurnal Pendidikan dan enelitian Sejarah), 5(9).
Rukminingrum, D. V., Hanuarawan, F., & Mudiono, A. (2017). Pengetahuan metakognitif belajar siswa kelas V SD. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, 2(2), 280-284.
Rustaman, N (2001). Ilmu dan Aplikasi Pendidikan. Bandung: PT Imperial Bhakti Utama.
Solso, L. R., Maclin, H. O., & Maclin, M. K. (2008). Psikologi Kognitif. Jakarta: Erlangga.
Sutton, A. (2016). Measuring the effects of self-awareness: Construction of the self-awareness outcomes questionnaire. Europe’s Journal of Psychology, 12(4), 645.
Widiasworo, E. (2019). Menyusun Penelitian Kuantitatif untuk Skripsi dan Tesis. Vol. 14). Araska Publisher.
DOI: http://dx.doi.org/10.26737/ij-mds.v6i2.3999
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Publisher:
Institute of Managing and Publishing of Scientific Journals, STKIP Singkawang
Address : STKIP Singkawang, Jalan STKIP - Kelurahan Naram, Singkawang, Kalimantan Barat, INDONESIA, 79251
No. Telp. : +62562 420 0344
No. Fax. : +62562 420 0584
International Journal of Multi Disipline Science
e-ISSN : 2615-1707
Editor in Chief Contact: [email protected] / [email protected] / Wa: +6285310307312
Publisher Contact: [email protected] / [email protected] / Wa: +6282142072788
Management Tools
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTI DISCIPLINE SCIENCE IS INDEXED BY
International Journal of Multi Discipline Science is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License